چهارمین روز هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران برگزار شد

چهارمین روز هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران برگزار شد

چهارمین روز از هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار عزم همگانی در نهادینه کردن اخلاق پزشکی، با همکاری مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، روز چهارم هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران 28 آذر ماه 1399 ساعت ۸ پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، و پخش سخنانی ارزشمند از آیت الله صافی گلپایگانی و مقام معظم رهبری، سخنرانی های کنگره در قالب 2 نشست از ساعت 8:30 تا 12 ارائه شدند. مسئولیت برگزاری نشست اول را دکتر سعیده سعیدی تهرانی و نشست دوم را دکتر شبنم بزمی، با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برعهده داشتند. در این نشست ها 12 سخنرانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی قم، هرمزگان، تهران، شیراز، مشهد، سمنان، گیلان و مازندران پیرامون محورهای کنگره ارائه شد. امروز کنگره میزبان دکتر Ahmed Mohamed Amin Mandil، از دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان سلامت جهانی بود که به سخنرانی خود با عنوان «Supporting bioethics in the EMR: WHO Perspectives» پرداخت و همچنین سخنرانی دکتر Amir Jafari از کشور پاکستان با عنوان «Bioethics Development in Pakistan» ارائه شد.
در پایان هر نشست 10 دقیقه زمان به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و امکان طرح سؤالات با ارائه دسترسی میکروفن به داوطلبین از طریق پنل گفتگو در برنامه Adobe Connect و آپارات فراهم بود.
لازم به ذکر است که در این نشست ها بیش از 200 نفر شرکت کننده در برنامه Adobe Connect حاضر شدند و 105 نفر بیننده در لینک مربوط به پخش زنده کنگره در آپارات بودند.
مجدداً خاطر نشان می شود دسترسی به پوسترهای پذیرفته شده از سایت کنگره به آدرس https://imec8.ir/main، همچنین دسترسی به فایل های سخنرانی های ارائه شده در کنگره در پایان هر روز از طریق سامانه برگزاری وبینارهای دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس webinar.vums.ac.ir  امکان پذیر است.
نشست بعدازظهر کنگره به پخش مجدد فیلم کوتاه «ملاقات آخر» به کارگردانی محمد مهدی فکریان و اکران مستند «پروانگی» به کارگردانی محمد جعفر باقری نیا با موضوع کرونا که از جمله فیلم های منتخب برای داوری در جشنواره سینما حقیقت است، همراه با برگزاری پنل نقد و تفسیر فیلم ها از منظر اخلاق پزشکی با حضور دکتر محمد کیاسالار و دکتر حمیدرضا نمازی، اختصاص یافت.
شایان ذکر است که کنگره به صورت کاملاً مجازی به آدرس vc1.vums.ac.ir/live برگزار می شود. برنامه کنگره در اختیار دانشجویان و اعضای هیأت علمی قرار گرفته است و همچنین امکان دسترسی به پخش زنده برنامه­ ها از طریق آپارات به آدرس https://www.aparat.com/vums/live برای عموم علاقمندان فراهم است.
کلمات کلیدی
مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *