دکتر مجتبی پارسا: تلاش کنیم تا اخلاق در جامعه پزشکی نهادینه شود

دکتر مجتبی پارسا: تلاش کنیم تا اخلاق در جامعه پزشکی نهادینه شود

مسئول دبیر خانه دائمی کنگره سالیانه اخلاق پزشکی، اخلاق پزشکی را موجب اعتماد میان مردم و جامعه پزشکی دانست و از پزشکان خواست تا اخلاق را نهادینه کنند.

دکتر مجتبی پارسا، مسئول دبیر خانه دائمی کنگره سالیانه اخلاق پزشکی، ضمن معرفی ابعاد مختلف این کنگره گفت: کنگره سالیانه اخلاق پزشکی امسال، با شعار 'تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب' 16 تا 18 بهمن ماه در مازندران برگزار می شود.
وی تحول و نوآوری در آموزش پزشکی با محوریت اخلاق در آموزش و راهنمایی عمومی شاغلین حرف پزشکی سازمان نظام پزشکی را محورهای اصلی این کنگره خواند و یادآور شد: موضوعاتی مانند اخلاق در پژوهش، اخلاق بالینی، فلسفه اخلاق، اخلاق در نظام سلامت، اخلاق در مراقبت های آغاز و پایان حیات و بسیاری از محورهای دیگر از موضوعات فرعی کنگره بشمار می رود.
مسئول دبیر خانه دائمی کنگره سالیانه اخلاق، از ارائه مقالات به دو صورت پوستر و اورال (سخنرانی) و همچنین ارائه چند سخنرانی کلیدی در روز نخست خبر داد و گفت: این کنگره به منظور آشنایی حرفه مندان با مباحث مختلف اخلاق پزشکی و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص یافته ها و تازه های این حوزه برگزار می شود.
دکتر پارسا، سپس به جشنواره عکس و فیلم اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته این جشنواره با ارائه عکس هایی با موضوع اخلاق پزشکی اجرا شد که امسال فیلم کوتاه و مستند نیز به آن افزوده شده است چرا که هنر در بسط و گسترش بسیاری از مفاهیم و همچنین انتقال گسترده مفاهیم به مردم تاثیر بسیاری دارد.
وی به عنوان نمونه به فیلم یوسف پیامبر و نشر داستانی قرآنی در میان مردم اشاره کرد و گفت: از این کارکرد فیلم، می توان در آموزش مفاهیم دیگر همانند اخلاق پزشکی نیز به خوبی بهره گرفت.
مسئول دبیر خانه دائمی کنگره سالیانه اخلاق پزشکی، همچنین از ارائه جوایز به برگزیدگان این جشنواره خبر داد و اعلام کرد: آثار برگزیده در قالب کتابچه الکترونیک منتشر خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم پیشرفت های زیادی که در سال های اخیر در حیطه تکنیکال پزشکی رخ داده است اما به لحاظ اخلاقی هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، از این رو همه کسانی که در حیطه پزشکی فعالیت می کنند باید تلاش کنند تا اخلاق در جامعه پزشکی نهادینه شود.
خبرنگار: نسیم قرائیان

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم