دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار اخلاق و مسئولیت اجتماعی برگزار شد

دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار اخلاق و مسئولیت اجتماعی برگزار شد

دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار اخلاق و مسئولیت اجتماعی برگزار شد و در افتتاحیه این کنگره از دایره المعارف اخلاق پزشکی جامع اسلامی که با همکاری تیمی از متخصصین اخلاق پزشکی تدوین شده است رونمایی شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، روز چهارشنبه 25 بهمن 1402، دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار اخلاق و مسئولیت اجتماعی در مرکز همایش‌های بین‌المللی باغ موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس برگزار شد.
این مراسم با قرات قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، سپس ویدئو پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی)، که  طی دیدار با کمیته علمی و اجرایی کنگره بیان فرموده بودند پخش شد.
دکتر مجتبی پارسا، دبیر علمی کنگره گزارشی را در مورد روند برگزاری کنگره ارائه کرد و از کلیه افرادی که در برگزاری بهینه کنگره همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.
دکتر باقر لاریجانی رئیس افتخاری کنگره و رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان کنگره، اخلاق را، یک عنصر حیاتی و اصلی در پزشکی و علوم زیستی دانست همچنین تاکید کرد اخلاق و آداب پزشکی در تاریخ کشور ما هیچوقت از طبابت جدا نبوده‌اند و در دوران شکوفایی علوم در تمدن اسلامی، توجه ویژه‌ای به اخلاق در طب وجود داشته‌‌ است.
در ادامه ویدئو پیام دکتر علی متکان دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران و دکتر سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران پخش شد. دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت و دکتر محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، سخنانی را ارائه کردند.
در انتها از دایره المعارف اخلاق پزشکی جامع اسلامی که با همکاری تیمی از متخصصین اخلاق پزشکی تدوین شده است رونمایی شد.

کلمات کلیدی
مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی