انتصاب دکتر سیدعبدالصالح جعفری به عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

انتصاب دکتر سیدعبدالصالح جعفری به عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

دکتر باقر لاریجانی، سرپرست مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی در ابلاغی دکتر سیدعبدالصالح جعفری را به عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1402، دکتر باقر لاریجانی، سرپرست مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی در ابلاغی دکتر سیدعبدالصالح جعفری را به عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی منصوب کرد. متن ابلاغ بدین شرح است:

جناب آقای دکتر سید عبدالصالح جعفری
دکترای تخصصی فلسفه‌ دین
سلام علیکم
جمهوری اسلامی ایران طی دهه های گذشته در حوزه های مختلف علمی به دستاوردهای ارزشمندی در زمینه تولیدات علمی، محصولات دانش بنیان، دستیابی به فناوری های نوین و پیشرفته دست یافته و نظام سلامت کشور نیز همپای سایرین در این موفقیت ها سهیم بوده است. در کنار این پیشرفت‌های علمی توجه به موازین اخلاقی، حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق انسان‌ها، با بهره‌گیری از معارف اسلامی و گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی از جمله مسائل ضروری است که لازم است مدنظر قرار گیرد.
مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به واسطه تلاش های ارزشمند اساتید و سایر همکاران، به عنوان نهاد همکار سازمان جهانی بهداشت و همچنین کرسی یونسکو در مطالعات اخلاق زیستی، نقش بسزایی را در توسعه راهبردی اخلاق پزشکی کشور در زمینه های آموزش، پژوهش و نهادینه سازی مفاهیم اخلاقی در بستر ارائه خدمات سلامت داشته است.
باتوجه به ضرورت تداوم نقش آفرینی این مرکز در عرصه‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و جهانی و نظر به سوابق علمی و مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به مدت 2 سال به عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی منصوب می‌شوید تا با همکاری کلیه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان و در چارچوب سیاست‌های کلی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی در جهت بهره گیری از توان علمی و نظرات صاحب‌نظران و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و حوزه برای انطباق مباحث و مسائل حوزه سلامت با مبانی فقهی و شرعی و پی‌گیری گسترش ارتباطات مرکز با نهادهای علمی فعال در این مباحث اقدام نمایید.
توفیق روز افزون حضرتعالی را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
دکتر باقر لایجانی           
رئیس  مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *