کتاب پزشک و ملاحظات اخلاقی بر روی سایت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی قرار گرفت

کتاب پزشک و ملاحظات اخلاقی بر روی سایت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی قرار گرفت

با توجه به شرایط جاری در آموزش پزشکی کشور و نیاز دانشجویان و اندیشمندان حوزه سلامت به دسترسی به کتب مرجع نسخه الکترونیک کتاب پزشک و ملاحظات اخلاقی بر روی سایت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، با توجه به شرایط جاری در آموزش پزشکی کشور و نیاز دانشجویان و اندیشمندان حوزه سلامت به دسترسی به کتب مرجع نسخه الکترونیک کتاب پزشک و ملاحظات اخلاقی بر روی سایت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی قرار گرفت. این کتاب به سرپرستی دکتر باقر لاریجانی و با همکاری جمعی از اساتید مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی به رشته تحریر درآمده است. محتوای کتاب تالیف و ترجمه از متون برگزیده در حوزه اخلاق پزشکی است. رویکرد کتاب به صورت معرفی چالش اخلاقی  و سپس توضیح پیرامون موضوع و زوایای مختلف آن و در نهایت ارائه راهکار جهت حل چالش اخلاقی است. این کتاب نیز مانند اکثر کتب منتشر شده در این حوزه راه حل مشخص و شفافی را پیش روی خواننده قرار نمیدهد بلکه با تجزیه و تحلیل موضوع از زوایای مختلف به خواننده امکان تصمیم گیری و حل مسئله می‌دهد. همچنین در این کتاب سعی شده است که رویکرد بومی و دینی نسبت به موضوعات اخلاقی لحاظ شده و در تصمیم گیری دیده شود.
در جلد اول کتاب مروری کلی بر اخلاق پزشکی با رویکردی ایرانی-اسلامی صورت گرفته است و در ادامه چالشهای مهم اخلاق پزشکی بحث و بررسی می‌شود. در جلد دوم کتاب نیز موضوعات تخصصی در این حوزه نظیر ژنتیک و زیست فناوری مورد واکاوی اخلاقی قرار گرفته است.
امید است که با در دسترس قرار گرفتن این کتاب دانشجویان عزیز و همکاران محترم بتوانند دید بهتری نسبت به موضوعات مهم در این حوزه پیدا کنند.
برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید.

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *