حقوق و تعهد کارکنان خط مقدم پاسخ به اپیدمی
یکی از سوالات در بروز اپیدمیهای واگیر این است که آیا ارائه کنندگان خدمات سلامت در دریافت مراقبتهای پیشگیرانه و درمانی در اولویت هستند؟
اپیدمی بیماریهای عفونی اغلب با عدم قطعیت علمی، بینظمی اجتماعی و سازمانی، و جو کلی ترس و عدم اعتماد مشخص میشود. همواره، کشورهایی که بیشتر تحتتاثیر اپیدمیها قرار گرفتهاند، منابع محدود، ساختارهای قانونی و سیاستگذاری توسعهنیافته، و سیستمهای سلامت فاقد انعطافپذیری مقابله با شرایط بحرانی دارند. سیاستگذاران و حرفهمندان سلامت عمومی در مواجهه با محدودیتهای زمانی و محدودیتهای منابع، ممکن است مجبور به وزندهی و اولویتبندی ارزشهای اخلاقی بالقوه در تعارض با یکدیگر شوند. سازمان جهانی بهداشت به دنبال اپیدمی ابولا راهنمای مدیریت ملاحظات اخلاقی در اپیدمیهای واگیر را برای کمک به سیاستگذاران، ارائهدهندگان خدمات سلامت، محققان و دیگر گروههای مرتبط برای پیشبینی و آمادگی پاسخ به چالشهای خطیر اخلاقی در کنترل و پاسخ سریع به موقعیتهای اپیدمی تدوین کرده است. مستند حاضر یکی از فصول این راهنماست که به حقوق و وظایف ارائه دهندگان خط مقدم پاسخ به اپیدمی میپردازد. برای دریافت فایل اینجا کلیک نمایید.
نظر دهید