سومین روز هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران برگزار شد

سومین روز هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران برگزار شد

سومین روز از هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار عزم همگانی در نهادینه کردن اخلاق پزشکی، با حضور بیش از 300 نفر با همکاری مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، روز سوم هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران 27 آذر ماه 1399 ساعت ۸ پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپ سخنانی ارزشمند از آیت الله بهجت و سخنرانی دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، بعنوان سخنران افتتاحیه برگزار شد. دکتر ظفرقندی از کتاب «کرونا روایت علوم انسانی و سلامت» از مجموعه کتاب های چندرسانه ای و تعاملی که تحت عنوان «کرونا روایت…» به همت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تهیه و منتشر شده، رونمایی کرد. این مجموعه کتاب ها در سامانه فروشگاه کتاب SCINiTO به آدرس https://store.scinito.com به صورت رایگان قابل دریافت هستند.
سخنرانی های کنگره در قالب 2 نشست از ساعت 8:30 تا 12 ارائه شدند، کع مسئولیت برگزاری نشست اول را دکتر امیر احمد شجاعی و نشست دوم را دکتر سید علی انجو با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برعهده داشتند. در این نشست ها 12 سخنرانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تهران، شهید بهشتی، اصفهان و گیلان در پیرامون محورهای کنگره ارائه شد.
پس از پایان نشست اول مستندی کوتاه و بسیار تأثیرگذار با عنوان «آخرین دیدار» نمایش داده شد که به پزشک شهید مجید فرهاد تقدیم شده است. دکتر شهید مجید فرهاد نخستین پزشک کاشانی بود که در مبارزه با ویروس کرونا به فیض شهادت نائل شده است.
در پایان هر نشست 10 دقیقه زمان به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و امکان طرح سؤالات با ارائه دسترسی میکروفن به داوطلبین از طریق پنل گفتگو در برنامه Adobe Connect و آپارات فراهم بود.
لازم به ذکر است که در این نشست ها بیش از 215 نفر شرکت کننده مجازی در برنامه Adobe Connect حاضر شدند و 123 نفر بیننده لینک مربوط به پخش زنده کنگره در آپارات بودند.
همچنین دسترسی به فایل های سخنرانی های ارائه شده در کنگره در پایان هر روز از طریق سامانه برگزاری وبینارهای دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس webinar.vums.ac.ir  امکان پذیر است.
در ادامه نشست سراسری آموزش و اخلاق پزشکی با حضور آقای دکتر حق دوست معاون محترم آموزشی، در محل معاونت آموزشی وزارت متبوع، دکتر لیلا افشار حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مجازی و مشارکت مجازی معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور بعدازظهر، برگزار شد.
شایان ذکر است که کنگره به صورت کاملاً مجازی به آدرس vc1.vums.ac.ir/live برگزار می شود. برنامه کنگره در اختیار دانشجویان و اعضای هیأت علمی قرار گرفته است و همچنین امکان دسترسی به پخش زنده برنامه­ ها از طریق آپارات به آدرس https://www.aparat.com/vums/live برای عموم علاقمندان فراهم است.
کلمات کلیدی
مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *