بازدید رییس دپارتمان اخلاق سازمان بهداشت جهانی از مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

بازدید رییس دپارتمان اخلاق سازمان بهداشت جهانی از مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

رییس دپارتمان اخلاق سازمان بهداشت جهانی در ایران برای ارزیابی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی به منظور تاسیس مرکز همکار WHO از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، متعاقب درخواست مرکز برای تاسیس دفتر همکار سازمان بهداشت جهانی،‌ دکتر Andreas Reis رییس دپارتمان اخلاق این سازمان روز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه 1398 از مرکز بازدید کرد.
در این دیدار که با حضور دکتر باقر لاریجانی رئیس مرکز و دکتر احسان شمسی‌گوشکی دبیر مرکز برگزار شد، ابتدا کلیاتی در مورد تاریخچه اخلاق پزشکی در ایران و فعالیت‌های صورت گرفته در کشور ارائه شد. در ادامه دکتر پونه سالاری معاون آموزشی مرکز، به ارائه فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز،‌ در 3 حوزه پژوهش،‌ آموزش و اخلاق بالینی پرداخت و در نهایت فعالیت‌های آن مرکز را برای تاسیس مرکز همکار با WHO تشریح کرد.
سپس دکتر Andreas Reis فعالیت‌های اخلاق در WHO را تشریح کرد و ضمن اعلام خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در این مرکز و پتانسیل‌های آن، ابراز امیدواری کرد که مرکز بتواند در آینده‌ای نزدیک به عنوان مرکز همکار WHO در توسعه ملاحظات و مباحث اخلاقی در حیطه‌های مختلف در منطقه مدیترانه شرقی تاثیر گذار باشد.
خبرنگار: مرجان ایمانی

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم