هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با محوریت چالش های اخلاقی در همه گیری کووید-19 برگزار می شود.

هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با محوریت چالش های اخلاقی در همه گیری کووید-19 برگزار می شود.

هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با تاکید بر چالش های اخلاقی مطرح در مدیریت همه گیری کووید-۱۹ از فردا سه شنبه 25 آذر به مدت پنج روز شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، دکتر باقر لاریجانی، نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، با بیان این که این کنگره با هدایت شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت و با همکاری مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن اخلاق پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مجازی در تاریخ 25 لغایت 29 آذر ماه سال جاری به مدت 5 روز به صورت مجازی برگزار می شود، محور اصلی کنگره امسال را بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع اخلاق در همه گیری کووید-19 و ملاحظات کاربردی در این زمینه مطرح کرد.
دکتر لاریجانی با تصریح این که امروزه در حوزه اخلاق پزشکی متناسب با شرایط دنیا و کشور، تحقیقات در مورد ویروس کووید-19 و چگونگی ارائه خدمات در این بیماران مطابق با موازین اخلاقی، همچنین بحث های مرتبط با توزیع دارو و واکسن در حال پیگیری است، افزود: کنگره مذکور در تاریخ 25 آذر ماه سال جاری با پیام یکی از مراجع عظام تقلید و وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شده و با بهره گیری از تجربیات حدود شصت و پنج نفر از اساتید و متخصصان حوزه اخلاق پزشکی ایرانی و بین المللی به موضوعات و چالش های روز اخلاق پزشکی و حرفه ای می پردازد.
رئیس هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران، شعار امسال کنگره را «عزم همگانی در نهادینه کردن اخلاق پزشکی» اعلام کرد و موضوعاتی همچون فلسفه اخلاق، اخلاق بالینی، اخلاق در آموزش  پزشکی، آموزش اخلاق پزشکی، اخلاق در پژوهش های پزشکی، اخلاق در مراقبت های آغاز و پایان حیات، اخلاق بیمارستانی و... را از محورهای کنگره دانست.
وی افزود: در این کنگره اساتید و متخصصین اخلاق پزشکی در قالب سخنران مدعو یا در قالب ارائه مقاله به بیان تازه ها، پژوهش ها و یا نقطه نظرات خود خواهند پرداخت. همچنین نشست هایی با حضور معاونین دانشجویی، درمان، آموزش و پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اهداف کنگره برگزار خواهد شد. همچنین اکران یک فیلم کوتاه و یک فیلم مستند با موضوع کرونا به همراه تفسیر فیلم از منظر اخلاق پزشکی در برنامه کنگره قرار داده شده است.
گفتنی ست این کنگره برای مشمولین آموزش مداوم، امتیاز بازآموزی و برای اعضای هیات علمی امتیاز فرهنگی در نظر گرفته شده است و اطلاعات تکمیلی در سایت کنگره به آدرس imec8.ir قابل دسترسی است.
جهت مشاهده برنامه کنگره اینجا را ببینید. 
کلمات کلیدی
مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *