دیدار رئیس دانشکده پزشکی با اعضای هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

دیدار رئیس دانشکده پزشکی با اعضای هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی

دکتر بیک محمدی، با حضور در محل استقرار مرکز و گروه اخلاق پزشکی دانشگاه ضمن دیدار و بحث و تبادل نظر با اعضای هیأت علمی، ضمن اشاره به لزوم توسعه فعالیت های این حوزه به اهمیت تلاش برای ارتقاء عملی اخلاق حرفه ای و تحکیم ارتباط این مجموعه علمی با حوزه بالین و حضور هر چه بیشتر در محیط های بالینی و بیمارستان ها در جهت حل عملی مشکلات تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، روز چهارشنبه 28 مهر 1400، دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی با اعضای هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه دیدار کردند.
در ابتدای جلسه دکتر مجتبی پارسا، عضو هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی، حضور دکتر بیگ محمدی را به عنوان اولین حضور رئیس دانشکده پزشکی در گروه اخلاق پزشکی خوشامد گفته و مراتب قدردانی اعضای هیأت علمی را برای این حرکت ارزشمند ابراز داشت.
در ادامه جلسه دکتر پونه سالاری، معاون آموزشی گروه اخلاق پزشکی و دکتر احسان شمسی گوشکی، دبیر مرکز و معاون بین الملل گروه؛ گزارشی از  فعالیت های آموزشی، پژوهشی، بالینی و بین المللی گروه و مرکز  ارائه کردند. در این گزارش به تاریخچه گروه و مرکز اخلاق، فعالیت‌های اعضا و پتانسیل‌های مرکز و گروه و جایگاهش در سطح دانشگاه، همچنین جایگاه مرکز به عنوان نهاد مرجع حوزه اخلاق پزشکی و تاثیرگذار در دانشگاه و کشور و نیز در سطح بین المللی اشاره شد. در ادامه جلسه دکتر علیرضا پارساپور، معاون پژوهشی مرکز، دکتر سیدمحمود طباطبائی، دکتر امیراحمد شجاعی و دکتر حمیدرضا نمازی اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه ضمن ارائه نظرات خود، در مورد افق های پیش رو و راهکارهای ارتقا و توسعه فعالیت ها و جهت دهی آن ها در آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار صمیمانه که حدود دو ساعت به طول انجامید، دکتر بیک محمدی، ضمن اشاره به فعالیت های ارزشمند گروه و مرکز اخلاق پزشکی، به اهمیت افزایش تعامل بین محیط های بالینی و گروه اخلاق اشاره کرده و ابراز امیدواری کردند که زمینه های لازم برای افزایش این تعامل ها  و کمک به حل عملی مشکلات فراهم شود.

مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *