انتشار کتاب « نقش داستان‌گویی در آموزش پزشکی: هویت‌سازی ارتباطی»

انتشار کتاب « نقش داستان‌گویی در آموزش پزشکی: هویت‌سازی ارتباطی»

کتاب نقش داستان‌گویی در آموزش پزشکی که شامل داستان بیماران، همراه با داستان دانشجویان پزشکی و مدرسان بالینی است، توسط پزشکی باتجربه و بر اساس تحقیق بدیع و دقیقی که ترکیبی از قوم‌نگاری و تحلیل روایی گفت‌وگویی است، نوشته شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی، این کتاب، اثر مبتکرانه‌ای است که دیدگاه‌های نوینی را درباره نحوه هویت‌سازی دانشجویان پزشکی و بیماران در ارتباط با یکدیگر، با استفاده از داستان‌هایی درباره تعاملات بالینی آن‌ها ارائه می‌دهد. کتاب بررسی می‌کند که توجه به داستان دانشجویان و بیماران در تعاملات آموزش بالینی چگونه می‌تواند به احساس همدلی و شکل‌گیری هویت حرفه‌ای آن‌ها که شامل ارزش‌های مطلوبی چون راست‌کرداری و احترام است، کمک کند. کتاب نقش داستان‌گویی در آموزش پزشکی که شامل داستان بیماران، همراه با داستان دانشجویان پزشکی و مدرسان بالینی است، توسط پزشکی باتجربه و بر اساس تحقیق بدیع و دقیقی که ترکیبی از قوم‌نگاری و تحلیل روایی گفت‌وگویی است، نوشته شده است. این اثر برای تمام کسانی که به آموزش پزشکی، پزشکی روایی، مراقبت‌های بیمارمحور و شکل‌گیری هویت در محیط‌های درمانی علاقه دارند، کمک مهمی است. همچنین، برای دانش‌پژوهان در طیفی از سایر رشته‌هایی که از رویکرد گفت‌وگویی استفاده می‌کنند، ارزشمند خواهد بود.
نویسنده این کتاب، سالی جی. وارمینگتون، همکار افتخاری در دانشکده جمعیت و سلامت جهانی دانشگاه ملبورن استرالیا و پزشکی بازنشسته است. ترجمه این اثر حاصل تلاش ارزشمند سرکار خانم آیدا الهی می‌باشد و نظارت علمی آن برعهده دبیر محترم بخش تعهد حرفه‌ای دایره‌المعارف اخلاق پزشکی اسلامی و استاد مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سرکار خانم دکتر فریبا اصغری بوده است. این کتاب توسط انتشارات لوح فکر در سال 1402 منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند از نشانی زیر اقدام نمایند: خیابان انقلاب، روبروی درب اصلی دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، طبقه اول، واحد ۴۰۹ - تلفن: 09122161047

مرجان ایمانی
تهیه کننده:

مرجان ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *